MEDEMBLIK – Grandvision, de eigenaar van Pearle, heeft Pearle Studio omgebouwd naar GrandOptical waarmee zij na `1.5 jaar onduidelijkheid tussen Pearle en Pearle Studio dit heeft opgelost. Jan-Derek Groenendaal van GrandVision Benelux zegt over de naamsverandering dat het verschil tussen Pearle en Pearle Studio niet duidelijk genoeg was en dat daarom tot de naamsverandering is besloten
Pearle
De voormalige winkel van Osinga werd na overname door Grandvision onder het Eyewish label geplaatst, maar lang duurde dit niet. Grandvision werd in de tussentijd overgenomen door veel grotere EssilorLuxottica, een Italiaans-Frans bedrijf, en de naam Eyewish werd omgebouwd naar Pearle Studio. Dit zorgde voor veel verwarring bij de klanten van beide winkels die niet wisten wat nu het verschil was tussen beide winkels. Zeker in Medemblik waar zowel Pearle als Pearle Studio op amper 100 meter van elkaar een winkel hebben. Door nu de winkels om te bouwen naar GrandOptical hoopt GrandVision deze onduidelijkheid weg te hebben genomen.
Hogere segment
GrandOptical mikt volgens Groenendaal op het hogere segment, meer de premium merken, merken als Oakley, Prada, Persol, Armani en Dolce Gabbana. Uiterlijk 1 december moeten alle Pearle Studio winkels zijn omgebouwd naar GrandOptical, volgend jaar zal er een uitgebreide campagne volgen om GrandOptical onder de aandacht te brengen.