WOGNUM – Niet alleen voor de particulieren is het tanken bijna een luxe geworden, maar voor transportbedrijven als Simon Loos komt de explosief gestegen brandstofkosten ook hard aan. Simon Loos volgt de ontwikkeling nauwgezet en hebben hier goede contacten over met de partners van Simon Loos.
De sterk gestegen prijzen zorgen bij de transportbedrijven voor veel zorgen. Zo gaan velen over op nieuwe manier van rijden, om zo veel mogelijk brandstof uit te sparen en wordt de stap naar duurzame vrachtwagens sneller gemaakt door over te stappen op elektrisch rijden. Transportbedrijf Simon Loos uit Wognum is zo’n bedrijf die al sinds 2013 bezig is de duurzaamheid stap te maken met de aanschaf van de eerste elektrische vrachtwagen in dat jaar en vanaf maart 2022 rijden er nu ruim elektrische vrachtwagens bij het bedrijf.
Isabel Broersen van Simon Loos zegt in een reactie tegen RTV West-Friesland: “Wij volgen de ontwikkelingen nauwgezet en hebben er goed contact over met onze partners. Met het merendeel van onze klanten hebben we een brandstofclausule afgesloten. Dit soort afspraken zijn zeker nu ontzettend belangrijk en iets waar we met partners in de logistieke keten een goede samenwerking in hebben.”
Chauffeurs opleiden om zo zuinig mogelijk te rijden en rijstijl te optimaliseren
Een ander belangrijk punt is het opleiden van de mensen op het gebied van zuinig rijden. Alle chauffeurs van Simon Loos worden getraind om hun rijstijl te optimaliseren. “Ook blijven we ervoor zorgen dat onze transportbewegingen zo laag mogelijk zijn. Dankzij de expertise van onze planners worden de ritten zo duurzaam mogelijk ingepland,” vertelt Isabel Broersen verder.
‘Daarnaast zijn onze ogen altijd gericht op nieuwe manieren om duurzaam op weg te zijn. De nut en de noodzaak om te verduurzamen wordt door de huidige situatie nog maar eens benadrukt. In 2013 namen we onze eerste elektrische vrachtwagen in gebruik. Vanaf deze maand rijden we met ruim twintig elektrische vrachtwagens. Deze vrachtwagens zetten we in voor de winkeldistributie en horecabevoorrading in de binnensteden van Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.‘