WEST-FRIESLAND – Je ziet ze meer en meer rijden, de jongens en meisjes van Picnic in de opvallende elektrisch aangedreven wagentjes vol met boodschappen die thuis gaan worden afgeleverd na eerst online te zijn besteld. Dat Picnic een gat in de markt heeft gevonden jaren geleden en als 1 van de weinigen dit succesvol weet uit te breiden mag wel duidelijk zijn nu Picnic in Nederland voor het eerst zwarte cijfers schrijft onder de streep.
Medeoprichter van Picnic Michiel Muller zegt in gesprek met Distrifood dat de winst wel EBITA is dus voor alle afschrijvingen en belastingen. ‘We zijn de laatste paar maanden winstgevend in Nederland, een belangrijke mijlpaal voor ons’, zegt Muller tegen Distrifood
Picnic blijft doorgroeien
Volgens Muller zal de groei ook nog wel even door blijven gaan van Picnic, elk jaar worden er in Nederland 200.000 kinderen geboren in 100.000 nieuwe gezinnen en de trend is steeds meer online boodschappen doen, het is simpel en gemakkelijk en als het moet worden de boodschappen tot in de keuken gebracht. De concurrentie van Picnic heeft duidelijk liggen te slapen, Jumbo en Albert Heijn hebben ook een thuisbezorgdienst maar die is stuk duurder dan Picnic. En nieuwe concurrenten zullen niet zo snel opstaan omdat de investering enorm hoog is in een online supermarkt.