Een gate op vliegveld Zaventem, waar een man (De Lander) verwachtingsvol met een bord en een roos zijn grote liefde, of in ieder geval het beeld van zijn grote liefde (De Myrthe), opwachtte na zes weken van haar gescheiden te zijn en toen in een oogopslag zag dat haar afwijzing definitief was. Het nog maar net autonoom geworden hart van de vrouw brak bij het zien van alle pijn van de man, en zo bleef zij nog 732 dagen bij hem met scherven in haar borst. Een realistisch relaas van een relatie die op de klippen loopt. Een geadopteerde hond waarvan ze allebei geen afstand willen doen.
Na het in de pers bejubelde en voor de Neerlands Hoop genomineerde debuut ‘Lijmen’, waarin Lander Severins en Myrthe van Velden hun symbiotische liefde tot op het bot analyseerden, is er nu de tweede avondvullende cabaretvoorstelling van Grof Geschud: ‘Broeden’.
De relatie hield geen stand, het duo wel. Althans voorlopig.
Wees getuige van een hilarische en ontroerende poging van deze ex-geliefden om zichzelf te verlossen van de verpletterende angst om verlaten te zijn.
Een poging die duizend beelden krijgt in verhalen, nummers en scènes. Verbeelding als laatste reddingsboei.
Een reprisetournee langs ruim zestig theaters.
Onder de bekwame vleugels van Minou Bosua (de Bloeiende Maagden/Minoux) en Janne Desmet (Studio Orka) en met coaching van Raf Walschaerts (Kommil Foo) vliegt het piepjonge Grof Geschud ruimschoots uit.